Prijsinformatie app / online & vaste prijzen Schiphol

Prijsberekeningen app / online

Helaas werken onze prijsindicaties in de app en widget momenteel niet zoals het zou moeten. De kaart waarop een en ander gebaseerd wordt is helaas niet real-time waardoor bijv. de  impact van belangrijke omleidingen niet meegenomen wordt in de prijsberekeningen. Wij werken aan het updaten van de app naar de realtime versie. Voor een goede prijsindicatie raden wij aan om contact op te nemen met de centrale via 0207777777 of centrale@tcataxi.nl

Aanpassing vaste prijzen naar Schiphol

Vanwege aanhoudende drukte in het centrum van Amsterdam in verband met de knip op de Weesperstraat, zijn wij helaas genoodzaakt om onze vaste prijzen vanuit het centrum van Amsterdam naar Schiphol tijdelijk aan te passen. Tussen 7 en 21 juli hanteren we in onderstaand gebied (omlijnd met rood) de volgende prijzen:

  • sedan: €55,00
  • bus: €69,50

Met onze welgemeende excuses voor deze ongemakken.

Sluit venster
Boek een taxi
Bel ons
Sluit

FAQ

Lees deze mededeling aandachtig door voordat u de site gebruikt. Hierin wordt het gebruik geregeld dat u maakt van de site en al het materiaal op de site.

Taxi bestellen

Welke gegevens moet ik doorgeven bij mijn bestelling?

Houd in elk geval straatnaam en huisnummer gereed. Dan kunnen we u snel van dienst zijn.

Kan ik een taxi voor een bepaald tijdstip bestellen?

Ja, u kunt voor ieder tijdstip van de dag een TCA-taxi reserveren.

Hoe weet ik of mijn bestelling is verwerkt?

U kunt dit navragen bij de telefooncentrale door te bellen naar 020-7x7.

Kan ik een TCA-taxi bij een metro- en/of treinstation reserveren?

Ja! Dat kan, maar alleen als u een specifiek adres + huisnummer kunt opgeven.

Hoe lang is de wachttijd nadat ik een taxi heb besteld?

De gemiddelde wachttijd is 5 á 10 minuten. Bij slechte weersomstandigheden in de nachtelijke uren, buiten de ring A10 en tijdens de spits kan het iets langer duren.

Krijg ik een bevestiging na het bestellen van een taxi?

Alleen als u hebt besteld met uw mobiele telefoon. U krijgt dan een sms als de taxi onderweg is.

Krijg ik per sms bevestiging van mijn bestelling als ik geen volledig adres heb doorgegeven?

Nee, helaas kunnen wij u dan geen sms sturen. Wanneer u twijfelt aan het adres dan raden wij u aan om even contact op te nemen met onze centrale. Wellicht dat onze centralisten u verder kunnen helpen.

Als ik op straat sta en ik weet geen straatnaam of huisnummer, kan ik dan een taxi bestellen?

Wanneer u geen straatnaam of huisnummer weet, dan kunt u contact opnemen met onze centrale. Wellicht dat onze centralisten u verder kunnen helpen. Een andere optie is dat u gebruik maakt van onze TCA app. Middels GPS-bepaling zal de app proberen om uw locatie te bepalen. U kunt dan ook contact met de chauffeur opnemen om te overleggen.

Kan ik in heel Nederland worden opgehaald?

Dat kan alleen als u op rekening rijdt of de rit vooruit betaalt. Houd wel rekening met een langere aanrijtijd.

Tarieven

Hanteert TCA een vast tarief voor ritten naar Schiphol?

Ja, met TCA rijdt u voor een vast tarief naar Schiphol.. U kunt de laatste tarieven zien wanneer u op onze website het boekingsformulier invult en Schiphol als bestemming selecteert. Let op er is een prijsverschil voor een rit van 1-4 personen of met 5-8 personen. Of u kunt de tarieven opvragen bij onze centrale via 020 777 7777. Voor een rit van Schiphol naar Amsterdam hanteren we een toeslag.

Kan ik vooraf een vaste prijs afspreken?

Ja. In principe rijdt elke TCA-chauffeur op de meter. Maar als u wilt kunt u op het moment van instappen een prijsafspraak maken met de chauffeur. Als de meter eenmaal loopt is dit niet meer mogelijk.

Is er een prijsverschil tussen een sedan, stationwagen en/of busje?

Sedans en stationwagens vallen onder hetzelfde tarief. Voor busjes gelden andere prijzen wanneer men meer dan 4 personen vervoerd. Zie hiervoor onze tarieven.